Čtvrtek, 18 dubna, 2024
aktuálně

Odpovídáte na nabídku práce? Řekneme vám, jak má vypadat první email

Hledání práce je v moderní době především otázkou online prostředí. Občas se může stát, že se zrovna dostaneme do těsného kontaktu přímou návštěvou, nebo že se hlásíme do lukrativní práce, kde přichází již z úvodu na řadu výběrové řízení.

Email je tak většinou tím kontaktem, který budeme používat nejčastěji. Sice máme na jednu stranu možnost okamžitě zavolat, ale i tak musíme poslat email, ve kterém budeme odesílat životopis a podobné dokumenty. Jak by ale tento email měl vypadat? To vám řekneme na následujících řádcích.

Vždy použijte vřelé oslovení

Jednou ze základních věcí je správná etika. Pokud bychom použili špatné oslovení, tak můžeme automaticky považovat v mnoha případech celé výběrové řízení za neúspěšné. Hlavně v oblastech, kde musíte reprezentovat jako prodejci, obsluha a další, se vyžaduje správná etika. Taková práce zkrátka vyžaduje, abyste dodržovali pravidla formálního dopisu od drobností jako je oslovení s velkým písmenem, až po správné oslovení a rozloučení. Leč elektronický, píšete zrovna regulérní dopis.

Vždy uvádějte zdroj, odkud o nabídce víte

Vždycky byste měli začínat tím, že otevřeně uvedete zdroj odkud jste k nabídce přišli. Jednoduše se stačí zmínit například ve smyslu „volná místa ve Vaší firmě jsem objevil na portálu jobimi.cz“. To platí pochopitelně i v případě, kdy máte například tip od známého či už současného zaměstnance firmy. Zde se ale jen zřídkakdy uvádí přímá adresace osoby.

Snažte se vystihnout text nabídky práce

V odpovědi byste také automaticky měli mít snahu o to, abyste dokázali reflektovat všechny důležité otázky v rámci nabídky práce. Typicky jde o to, abyste uvedli že zvládáte všechny povinné dovednosti a dokonce se nebojte zmínit, pokud byť okrajově znáte věcí, které zaměstnavatel píše jako „výhodou“.

Další články autora

Komentáře

Reklama

SEO článek

Nejnovější články